Za smolaře lze považovat toho z majitelů webů, který zde nemá takovou návštěvnost, jakou by potřeboval na svém webu mít. A to proto, že není-li jeho výtvor dostatečně hojně využíván, je ve své podstatě zbytečný, protože se od něj nedá očekávat to, co bylo předpokládáno, tedy splnění určitého účelu.
I když… Je vlastně majitel takového webu smolařem? Je i není. Ona totiž jeho smůla nepramení jenom z vůle osudu, který není jeho webu příznivě nakloněn, ale i z toho, že dotyčný člověk prostě neví, jak to napravit, jak vše zlepšit. A když neví, jak na to, sotva se nějakého pozitivního vývoje dočká. Na rozdíl od toho, kdo ví, co obnáší optimalizace pro internetové vyhledávače. Ten, kdo o optimalizaci ví, totiž logicky nechá svůj web tímto způsobem vylepšit, když je toho zapotřebí, a zanedlouho má po zmiňovaných starostech.
Optimalizace totiž představuje přizpůsobení webu požadavkům internetových vyhledávačů, tedy toho, co značnou měrou rozhoduje o tom, jaká prezentace se bude na síti těšit zájmu publika a jaká nikoliv.
Když se web náležitě optimalizuje, začnou ho vyhledávače považovat za daleko relevantnější a kvalitnější, a tudíž ho nabídnou daleko efektivněji těm, kdo po zde zveřejněném obsahu pátrají. A to znamená, že se sem lidé začnou po optimalizaci přímo hrnout.
Optimalizovat se pak dá pro různé vyhledávače. Máme tu tedy dejme tomu SEO google, jež prospívá optimalizovanému webu právě u tohoto nejznámějšího vyhledávače, máme tu ale i SEO wordpress. A každý posun výše je zde žádoucí. A proto by měl ten, kdo potřebuje svůj web lépe představit veřejnosti, na optimalizaci vsadit.
Jakmile je web maximálně zdokonalen, jakmile je zbaven všech svých potenciálních nedostatků, má jeho majitel vyhráno. A i kdyby se zprvu dlouho zdálo, že dotyčný web nemá budoucnost, může být jednou všechno jinak.