Pandemie covidu v posledních dvou letech změnila u mnoha lidí přístup jak k sobě, tak i k ostatním. A platí to i pro nejrůznější firmy. Ty často díky tomu zjistily, že lze věci dělat i jinak, výhodněji. Proto začalo mnoho z těch, které nabízí služby, přecházet na online rezervační systém.
Jeho princip je poměrně jednoduchý – zájemce jednoduše navštíví internetovou stránku dané firmy, vybere si některý z volných termínů a za pomoci svých přihlašovacích údajů si jej zarezervuje. Díky tomu bude mít jistotu, že nebude muset čekat a že se mu skutečně budou věnovat.
Díky tomu se nebudou například tvořit fronty, což je nejen obecně výhodné, ale například u praktického lékaře i benefiční, neboť tak značně snížíme riziko, že se dále nakazíme od ostatních čekajících pacientů. Tento způsob se nejčastěji využívá tam, kde je nutné se člověku skutečně věnovat, a kde lze většinou určit, jak dlouho vše bude trvat. Nejběžnější je například ve fitness centrech, najdeme jej ale i u kadeřníka, manikérky a mnohých dalších.
Samozřejmě je potřeba přiznat, že tento systém má i své nevýhody. V první řadě u velmi populárních termínů je většinou jen malá šance, že se vám podaří jej zarezervovat dřív, než jej ukořistí někdo jiný. Nemůžete tam také přijít, když máte zrovna čas, s tím, že vás vezmou, až přijdete na řadu.
Dále je to fakt, že je vyžadován nejen přístup na internet, ale také určitá úroveň znalosti práce s ním. To může být problém zejména pro lidi staré či sociálně slabší, kteří s tímto obvykle mají problémy. Je tedy nutné vždy nabídnout i jinou alternativu, kterou by mohli právě tito lidé využít.
V neposlední řadě je zde fakt, že i když máte daný termín, nelze zaručit, že nebudete čekat. Může se totiž velmi snadno stát, že někdo před vámi se zdrží podstatně déle, než by měl, a celý zbytek programu se tak posune. A to rozhodně není nic příjemného.